Condiții Comerciale

Termeni și Condiții Generale

I. Dispoziții de bază

Acești termeni și condiții generale (denumiți în continuare "T&C") sunt emiși de , Nr. Reg. Com. 03228673, Nr. TVA CZ03228673 cu sediul social în Slavíčkova 6, 638 00 Brno, Czech Republic, Republica Cehă și adresa poștală la Smetanova 2359/6, 67801 Blansko, Republica Cehă, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Tribunalul Municipal din Brno sub numărul dosarului C 92584 (denumit în continuare "Vânzător") și reglementează relațiile care decurg din contractul de cumpărare între Vânzător și terțe părți ca și cumpărători (denumiți în continuare "Cumpărător").

În scopurile acestor T&C, Cumpărătorul înseamnă orice persoană care comandă bunuri vândute de Vânzător și încheie un contract de cumpărare pentru aceste bunuri.

Consumatorul înseamnă orice persoană care, în afara sferei de activitate comercială sau în afara sferei de performanță independentă a profesiei sale, încheie un contract cu Vânzătorul sau cu acesta în scopul încheierii unui contract sau altfel acționează în legătură cu contractul.

Antreprenorul înseamnă o persoană care desfășoară independent o activitate lucrativă pe cont propriu și responsabilitate într-o manieră licențiată în comerț sau similară cu intenția de a face acest lucru sistematic pentru a obține profit. În scopurile protecției consumatorului, orice persoană care încheie contracte legate de propria activitate comercială, producție sau activitate similară sau în exercitarea independentă a profesiei sale, sau o persoană care acționează în numele sau în numele antreprenorului, este de asemenea considerată antreprenor.

Prin trimiterea comenzii, Cumpărătorul confirmă că a citit aceste T&C, care formează o parte integrantă a comunicării înainte de încheierea contractului, și că este expres de acord cu ele în redactarea valabilă și efectivă în momentul trimiterea comenzii.

II. Comunicare precontractuală

Vânzătorul informează că:

  1. costul mijloacelor de comunicare la distanță nu diferă de rata de bază a internetului sau operatorului telefonic și Cumpărătorul, iar Vânzătorul nu percepe taxe, cu excepția, de exemplu, a transportului contractual
  2. necesită plata prețului de achiziție înainte ca Cumpărătorul să preia performanța (Bunuri)
  3. contractul nu este încheiat cu un subiect recurent de performanță, nici pentru o perioadă nedeterminată
  4. prețurile bunurilor sunt listate pe site-urile web www.techtek-shop.eu operate de Vânzător, inclusiv toate taxele stabilite de lege, totuși, costurile de livrare a bunurilor sau serviciilor variază în funcție de metoda aleasă și furnizorul și metoda de livrare și de plată
  5. dacă Cumpărătorul este un consumator, un astfel de consumator are dreptul să se retragă din contract (cu excepțiile prevăzute mai jos) în termen de paisprezece zile, care curge, în cazul:

 

  1. un contract, de la data primirii bunurilor

 

  1. un contract care implică mai multe tipuri de bunuri sau livrarea mai multor părți, de la data primirii ultimei livrări a bunurilor
  2. un contract care implică o livrare recurentă regulată a bunurilor, de la data primirii primei livrări de bunuri, prin care retragerea trebuie trimisă la adresa de sediu a Vânzătorului pentru care se poate folosi formularul de retragere de pe site-ul Techtek (https://www.techtek-shop.eu/uk_en/page/5/terms-amp-conditions)
  1. în cazul retragerii din contract, consumatorul va suporta costurile asociate cu returnarea bunurilor și, în cazul unui contract încheiat prin mijloace de comunicare la distanță, costurile de returnare a bunurilor, dacă bunurile nu pot fi returnate prin metoda poștală obișnuită datorită naturii lor
  2. în cazul în care consumatorul are o reclamație, acesta poate adresa reclamația autorității de supraveghere sau autorității de stat de supraveghere

 

III. Contract

Cumpărătorul poate încheia Contractul prin marcarea performanței necesare (Bunuri) și punând-o în coș, trimitând comanda și Vânzătorul confirmând acest lucru. În cazul unei comenzi prin e-mail sau telefon, contractul de cumpărare este încheiat prin livrarea unei confirmări din partea Vânzătorului privind încheierea contractului de cumpărare. Înainte de a confirma comanda, cumpărătorul primește o confirmare de livrare a comenzii pentru prelucrare, care nu este considerată o confirmare a comenzii.

Înainte ca Cumpărătorul să confirme comanda în mod obligatoriu, Cumpărătorul are dreptul de a schimba atât performanța necesară, transportul și metoda de plată, adică. verificați toate datele pe care le-a introdus în comandă și să le schimbați. Vânzătorul nu este responsabil pentru erorile de transmisie a datelor. Concluzia contractului este confirmată Cumpărătorului printr-un e-mail informativ trimis la adresa de e-mail introdusă de Cumpărător.

Acordul este încheiat în limba engleză. Dacă este necesar ca acordul să fie tradus pentru Cumpărător într-o altă limbă, versiunea în limba engleză prevalează în cazul discrepanțelor între cele două versiuni lingvistice.

Prin contractul de cumpărare, Vânzătorul se angajează să predea Cumpărătorului bunurile care sunt obiectul cumpărării și să-i permită să dobândească dreptul de proprietate asupra acestora, iar Cumpărătorul se angajează să preia bunurile și să plătească prețul de achiziție.

Vânzătorul livrează bunurile cu rezerva dreptului de proprietate, prin urmare Cumpărătorul va deveni proprietar numai după plata integrală a prețului de achiziție.

Vânzătorul își îndeplinește obligația de a preda bunurile prin:

  1. permiterea Cumpărătorului să dispună de bunuri la locul de performanță și să-i ofere Cumpărătorului un aviz oportun
  2. în cazul expedierii bunurilor către Cumpărător - antreprenor, bunurile sunt predate Cumpărătorului prin predarea acestora primului transportator pentru transport pentru Cumpărător și permiterea Cumpărătorului să exercite drepturile în temeiul contractului de transport împotriva transportatorului
  3. în cazul expedierii bunurilor către Cumpărător - consumator, bunurile sunt predate Cumpărătorului numai atunci când bunurile sunt predate de transportator.

 

Vânzătorul se angajează să predea obiectul cumpărării Cumpărătorului în cantitatea, calitatea și designul convenit, și dacă calitatea și designul nu sunt convenite, atunci bunurile sunt livrate pentru scopul obișnuit.

Bunurile sunt ambalate conform obiceiului și, dacă acest lucru nu este posibil, în modul necesar pentru conservarea și protecția bunurilor. Bunurile sunt ambalate în mod similar pentru transport.

Bunurile livrate sunt considerate defecte dacă nu au proprietățile convenite. Performanța altor bunuri și defectele în documentele necesare pentru utilizarea bunurilor sunt de asemenea considerate un defect.

Riscul de deteriorare trece la Cumpărător prin preluarea bunurilor. Acest lucru are același efect dacă Cumpărătorul nu preia bunurile, chiar dacă Vânzătorul i-a permis să dispună de ele.

Dreptul Cumpărătorului de la performanța defectuoasă se bazează pe defectul pe care bunurile îl au atunci când riscul de deteriorare trece la Cumpărător, chiar dacă acesta se manifestă ulterior. Dreptul Cumpărătorului va fi stabilit de un defect ulterior cauzat de Vânzător prin încălcarea obligației sale.

Cumpărătorul va inspecta bunurile cât mai curând posibil după ce riscul de deteriorare a bunurilor a trecut și va fi convins de proprietățile și cantitatea acestora.

Deteriorarea bunurilor, apărută după transferul riscului de deteriorare a bunurilor la Cumpărător, nu afectează obligația acestuia de a plăti prețul de achiziție, cu excepția cazului în care Vânzătorul a cauzat deteriorarea prin încălcarea obligației sale.

În cazul întârzierii oricărei părți în preluarea bunurilor, cealaltă parte va avea dreptul de a vinde bunurile într-un mod adecvat după notificarea prealabilă în contul vânzătorului, după oferirea unui timp suplimentar rezonabil întârziat pentru preluare. Acest lucru se aplică și dacă partea întârzie în plata pentru livrarea bunurilor.

Responsabilitatea Vânzătorului

Drepturile și obligațiile Vânzătorului și ale Cumpărătorului care decurg din performanța defectuoasă sunt reglementate de reglementările legale general obligatorii.

Vânzătorul este responsabil față de Cumpărător că bunurile sunt lipsite de defecte la primire. În special, Vânzătorul este responsabil față de Cumpărător că la momentul când Cumpărătorul a preluat bunurile:

  1. Bunurile au proprietățile convenite de părți și, în absența unui acord, astfel de proprietăți cum a descris Vânzătorul sau producătorul sau pe care Cumpărătorul le-a așteptat având în vedere natura bunurilor și pe baza publicității.
  2. Bunurile sunt potrivite pentru scopul declarat de Vânzător pentru utilizarea lor sau pentru care bunurile de acest tip sunt de obicei utilizate.
  3. Bunurile sunt în cantitatea, măsura sau greutatea corespunzătoare.
  4. Bunurile respectă cerințele reglementărilor legale.

Dacă defectul devine aparent în termen de șase luni de la primire, se consideră că bunurile au fost defecte la momentul primirii.

Cumpărătorul are dreptul de a exercita dreptul la un defect care apare în bunurile de consum în termen de douăzeci și patru de luni de la primire, dar acest lucru nu se aplică la:

  1. Pentru bunuri vândute la un preț mai mic pentru un defect pentru care s-a convenit un preț mai mic.
  2. Uzura bunurilor cauzată de utilizarea lor normală.
  3. În cazul bunurilor second-hand, pentru un defect corespunzător gradului de utilizare sau uzură pe care bunurile le aveau când au fost preluate de cumpărător.
  4. Dacă rezultă din natura bunurilor.

Dreptul de performanță defectuoasă nu aparține Cumpărătorului, dacă Cumpărătorul știa înainte de a prelua bunurile că bunurile erau defecte, sau dacă Cumpărătorul însuși a cauzat defectul.

Dacă bunurile au un defect de care Vânzătorul este obligat, iar dacă bunurile sunt vândute la un preț mai mic sau bunuri folosite, Cumpărătorul are dreptul la un discount rezonabil în locul dreptului de a schimba bunurile.

Încălcarea substanțială a contractului

Dacă performanța defectuoasă este o încălcare materială a contractului, Cumpărătorul are dreptul să:

  1. Elimine defectul prin livrarea de bunuri noi fără defect sau livrarea de bunuri lipsă, dacă acest lucru nu este disproporționat din cauza naturii defectului, dar dacă defectul privește doar o parte a bunurilor, Cumpărătorul poate solicita numai înlocuirea părții; dacă acest lucru nu este posibil, el poate renunța la contract. Cu toate acestea, dacă este disproporționat din cauza naturii defectului, în special dacă defectul poate fi înlăturat fără întârziere nejustificată, cumpărătorul are dreptul la eliminarea gratuită a defectului.
  2. Elimine defectul prin repararea bunurilor.
  3. Un discount rezonabil din prețul de achiziție.
  4. Renunțe la contract.

Cumpărătorul trebuie să dezvăluie dreptul pe care l-a ales atunci când notifică defectul sau fără întârziere nejustificată după notificarea defectului. Cumpărătorul nu poate schimba alegerea făcută fără consimțământul Vânzătorului; acest lucru nu se aplică dacă Cumpărătorul a solicitat repararea unui defect care se dovedește a fi ireparabil. Dacă Vânzătorul nu remediază defectele într-un termen rezonabil sau notifică Cumpărătorul că nu va remedia defectele, Cumpărătorul poate solicita un discount rezonabil la prețul de achiziție în loc de remedierea defectului sau poate renunța la contract. Dacă Cumpărătorul nu își exercită dreptul la timp, el va avea aceleași drepturi ca și în cazul unei încălcări nesubstanțiale a contractului - a se vedea mai jos.

Cumpărătorul-Consumator are dreptul la un discount rezonabil chiar dacă Vânzătorul nu poate livra bunuri noi fără defecte, să înlocuiască o parte sau să repare bunurile, precum și dacă Vânzătorul nu remediază defectul într-un timp rezonabil sau dacă remedierea ar cauza dificultăți semnificative pentru Consumator.

Încălcarea nesubstanțială a contractului

Dacă performanța defectuoasă este o încălcare nesubstanțială a contractului, Cumpărătorul are dreptul să aibă defectul înlăturat sau la un discount rezonabil la prețul de achiziție.

Atât timp cât Cumpărătorul nu își exercită dreptul la un discount la prețul de achiziție sau nu se retrage din contract, Vânzătorul poate furniza ceea ce lipsește sau poate remedia defectul legal. Alte defecte pot fi remediate de Vânzător la alegerea sa prin repararea bunurilor sau furnizarea de bunuri noi.

Dacă Vânzătorul nu remediază sau refuză să remedieze defectul într-un mod oportun, Cumpărătorul poate solicita o reducere a prețului de achiziție sau se poate retrage din contract. Cumpărătorul nu poate schimba alegerea făcută fără consimțământul Vânzătorului.

Cumpărătorul are dreptul de a avea bunuri noi livrate sau părți înlocuite chiar și în cazul unui defect înlăturabil, dacă bunurile nu pot fi utilizate corespunzător din cauza reapariției defectului după reparare sau din cauza unui număr mai mare de defecte. În acest caz, Cumpărătorul are, de asemenea, dreptul de a se retrage din contract.

La livrarea bunurilor noi, Cumpărătorul trebuie să returneze bunurile inițial livrate de Vânzător, pe cheltuiala acestuia din urmă.

Dacă Cumpărătorul nu a notificat defectul fără întârziere nejustificată după ce ar fi putut să-l descopere cu o inspecție la timp și cu suficientă grijă, instanța nu-i va acorda dreptul la performanță defectuoasă. Dacă defectul este un defect latent, același lucru se aplică dacă defectul nu a fost notificat fără întârziere nejustificată după ce Cumpărătorul ar fi putut să-l descopere cu diligență rezonabilă, dar cel târziu în termen de doi ani de la livrarea bunurilor.

IV. Retragerea din contract

Retragerea din contract de către consumator

Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract în termen de 30 de zile. Perioada menționată în prima teză începe de la data încheierii contractului și, în cazul în care
  1. Unui contract, de la data primirii bunurilor.
  2. Unui contract care are ca obiect mai multe tipuri de bunuri sau furnizarea mai multor părți, de la data preluării ultimei livrări de bunuri.
  3. Unui contract care are ca obiect livrarea repetată regulată a bunurilor, de la data preluării primei livrări de bunuri.

Este, de asemenea, posibil să se retragă prin corespondență, la adresa Techtek s.r.o., Slavíčkova 411/6 , 63800 Brno, Czech republic. Pentru a se retrage, este posibil să se utilizeze formularul standard pentru retragerea din contract situat în partea de sus.

Dacă consumatorul se retrage din contract, trebuie să trimită sau să predea Vânzătorului pe cheltuiala proprie fără întârziere nejustificată, cel târziu în termen de paisprezece zile de la retragerea din contract, bunurile pe care le-a primit de la Vânzător.

Consumatorul va fi responsabil doar pentru orice diminuare a valorii bunurilor rezultată din manipularea bunurilor într-un mod diferit de cel necesar naturii și caracteristicilor lor.

La retragere, toate fondurile primite de la Vânzător vor fi returnate Consumatorului în același mod, fără întârziere nejustificată și cel târziu paisprezece zile după retragere.

Dacă consumatorul se retrage din contract, Vânzătorul nu va fi obligat să returneze fondurile primite consumatorului înainte ca consumatorul să fi predat bunurile Vânzătorului sau să fi dovedit că a expediat bunurile.

Retragerea în alte cazuri

Dacă Cumpărătorul nu a notificat defectul bunurilor la timp, acesta pierde dreptul de a se retrage din contract.

V. Prețuri

Toate prețurile sunt contractuale și, în cazul magazinului online, sunt prețuri curente.

Prețurile sunt finale, adică includ toate taxele și tarifele pe care Cumpărătorul trebuie să le plătească pentru a obține bunurile, acest lucru nu include eventualele costuri de expediere, transport și costul mijloacelor de comunicare la distanță.

În cazul bunurilor la comandă, prețul real este comunicat și confirmat de Cumpărător.

VI. Metode de livrare

Bunurile pot fi trimise prin serviciul de transport direct la adresa aleasă de Cumpărător la prețuri conform transportatorului.

VII. Soluționarea extrajudiciară a disputelor consumatorilor

Convenția Națiunilor Unite privind Contractele pentru Vânzarea Internațională de Bunuri nu se aplică.

Orice dispute care apar între Vânzător și Cumpărător pot fi soluționate în afara instanței prin procedura de Soluționare Alternativă a Disputelor sau Soluționare Online a Disputelor (ADR/ODR); cu opțiunea Cumpărătorului de a contacta entitatea ODR la https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Cu toate acestea, Vânzătorul recomandă Cumpărătorului să contacteze mai întâi Techtek pentru a aborda situația.

VIII. Dispoziții finale

Acești Termeni și Condiții Generale, inclusiv componentele lor, sunt valabili și efectivi din 30 martie 2022 și înlocuiesc versiunea anterioară a T&C.

 

Mai multe modalități de ajutor

Utilizați chatbotul nostru AI sau contactați-ne direct pentru a vă face experiența de cumpărături mai plăcută în magazinul nostru.

Deschideți Chatbot Contactați Suportul